Escola Valenciana recorrerà al TSJCV perquè anul·le l’arranjament escolar


El seu principal argument és que “no s’ha tingut en compte el criteri lingüístic a l’hora de suprimir unitats”

Així, des de l’Oficina de Drets Lingüístics d’Escola Valenciana s’estan també valorant dues accions jurídiques més. D’una banda, es planteja la possibilitat de demanar suspensió cautelar de l’arranjament escolar “per la rellevància de l’atac a la nostra llengua per part de l’Administració valenciana” i per una altra, “recomanar a les escoles afectades l’inici de recursos de reposició” davant de la Conselleria.


Presentació de la campanya informativa de matriculació d’Escola Valenciana escolavalenciana.com

Escola Valenciana presentarà, en un termini màxim de dos mesos, un recurs contenciós-administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de València (TSJCV) perquè anul·le la resolució d’arranjament escolar aprovada per la Conselleria d’Educació per al pròxim curs. El seu principal argument és que “no s’ha tingut en compte el criteri lingüístic a l’hora de suprimir unitats”, de manera que s’han generat casos de poblacions que es queden sense oferta d’ensenyament en valencià.

El president de l’entitat Vicent Moreno ha anunciat aquesta decisió durant la presentació de la campanya informativa de matriculació dirigida a famílies amb fills de tres anys per al curs 2014/2015.

Fins hui, ha alertat, l’arranjament escolar del curs que ve ha suposat la desaparició de 69 unitats en valencià en Infantil i Primària, el tancament de sis col·legis d’ensenyament en aquesta llengua -CP Santa Quitèria d’Almassora, CP Mestre Canós de Castelló, el CP Sara Fernández de València, CP Ciutat de Cremona d’Alaquàs, CP Josep Camarena de Gandia i CP L’Arc de Monòver-, i posa en perill altres 82 aules amb doble oferta en castellà i valencià, a l’espera que trien els consells escolars dels centres.

Com a conseqüència, hi ha poblacions que es queden sense oferta d’ensenyament en valencià i en les quals “no es garanteix el dret bàsic de l’alumnat” a rebre educació en aquesta llengua, ha censurat.

Així, des de l’Oficina de Drets Lingüístics d’Escola Valenciana s’estan també valorant dues accions jurídiques més. D’una banda, es planteja la possibilitat de demanar suspensió cautelar de l’arranjament escolar “per la rellevància de l’atac a la nostra llengua per part de l’Administració valenciana” i per una altra, “recomanar a les escoles afectades l’inici de recursos de reposició” davant de la Conselleria.

“Hem iniciat el camí i no ens rendirem”, ha advertit Moreno i ha fet una crida a la societat perquè done visibilitat al seu “desacord” amb la supressió d’unitats educatives en valencià en concentracions convocades per la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament públic per a aquest dimecres a Alacant i València, i el divendres a Castelló.

Per al president d’Escola Valenciana, “el colp” que ha assestat la consellera del ram Maria José Català amb la planificació d’aules per a aquest curs ha sigut tan “fort” que ha obligat a l’entitat ha avançar tres mesos la campanya informativa de matriculació per a xiquets de tres anys, que se centrarà en la xarxa de centres públics, que és en la qual s’estableix el 93% de programes en valencià i que “més atacs” pateix.
Els qui estudien en valencià, trauen millors notes en anglés
Sota el lema ‘Si vols qualitat, marca’t un punt: Matricula en la nostra escola’, la campanya vol fer èmfasi en què estudiar en valencià ho “recomana l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL), els màxims experts en educació de les cinc universitats públiques valencianes i de les Unitats per a l’Educació Multilingüe”, ha explicat Moreno.
En aquest sentit, ha destacat que l’últim estudi sobre aquest tema, la tesi de la professora del departament d’Estudis Anglesos de la Universitat Jaume I de Castelló (UJI), Laura Portolés, dirigida per M. Pilar Safont, directora de la UEM-UJI, sosté que “els alumnes que estudien en valencià dominen equilibradament el valencià i el castellà en acabar la Primària i trauen un 13% de millor nota en anglès”.

Així mateix, conclou que “l’alumnat matriculat en valencià té una millor capacitat i predisposició per a aprendre una tercera llengua com l’anglès, un 11% més que els alumnes que estudien en castellà”. 
L’entitat cívica ha activat un espai web (www.escolavalenciana.org/matriculacio) on es poden descarregar els documents destinats a les famílies i al professorat en relació a per què el Programa Plurilingüe d’Ensenyament en Valencià (PPEV) és l’únic que assegura la qualitat educativa òptima a l’alumnat. 

La Veu del Paìs Valenciàhttp://www.laveupv.com/noticia/7901/escola-valenciana-recorrera-al-tsjcv-perque-anulle-larranjament-escolar

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s