Crida ‘Pel canvi educatiu’ al País Valencià


La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic presenta el cartell de la manifestació del pròxim dissabte 9 de maig amb el lema ‘Pel canvi educatiu’ en què fa una crida a tota la ciutadania pel canvi de política educativa.

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic, amb el lema ‘Pel canvi educatiu’, ha presentar aquest dimarts en roda de premsa el cartell de la manifestació del pròxim dissabte 9 de maig, en què fa una crida a tota la ciutadania pel canvi de política educativa, així com les seues 15 propostes de Política educativa, ‘escola pública de qualitat per a tota la vida’.
Quinze propostes
Les raons que han portat la Plataforma a demanar eixe canvi són “moltes” i han encapçalat la lluita de la Plataforma durant tots aquestos anys. I es resumeixen en aquestes 15 propostes de Política educativa, escola pública de qualitat per a tota la vida:
XARXA EDUCATIVA: Constitució d’una xarxa pública d’oferta obligatòria de 0-3 anys que siga columna vertebral de l’escola valenciana. Planificar i adequar l’oferta i l’atenció educativa al llarg de tota la vida: ensenyament obligatori, formació professional, formació universitària, formació permanent d’adults i ensenyaments especialitzats.
INFRAESTRUCTURES: Configuració d’un nou mapa escolar amb la participació de les diferents organitzacions de la comunitat educativa que done resposta a les necessitats. Adequació dels centres escolars: eliminació de barracons i dotació d’espais comuns (biblioteca, gimnàs, aula música,…). Revisió periòdica de l’estat de les instal·lacions educatives. Eliminació del fibrociment a tots els centres educatius. Els centres educatius han d’acomplir les característiques per a esdevenir mediambentalment sostenibles.
DRETS LABORALS: Recuperar les condicions laborals del professorat sense més retallades. Negociar un nou acord d’interins. Millorar l’accés a la formació lingüística i metodològica que permeta desenvolupar amb èxit els projectes educatius. Millorar l’accés a formacions ajustades als càrrecs i funcions a desenvolupar: tutories, càrrecs directius, coordinacions, etc.
PLANTILLES DOCENTS: Recuperar i millorar els Acords de Plantilles d’Infantil i Primària, d’Ensenyament Secundari Obligatori i Batxillerat, i de Formació Professional.
MATRICULACIÓ EQUILIBRADA: efectiva per a tot l’alumnat amb necessitats educatives especials en tots els centres sostinguts amb fons públics. Creació de les comissions estables de matriculació de districte o localitat. Derogar el districte únic i rescatar l’anterior zonificació escolar. Allà on es constate que disminueix el nombre d’alumnat pel descens de la natalitat, compensar reduint les ràtios.
PLURILINGÜISME: adoptar totes les mesures que es consideren necessàries perquè l’alumnat quan acabe l’ensenyament obligatori, tinga les competències bàsiques per a expressar-se correctament en les dues llengües oficials i per a comunicar-se en una llengua estrangera. Millora del model pedagògic d’ensenyament plurilingüe que situe el valencià com a llengua referent sobre el qual construir-lo. Millora de l’accés a la formació necessària perquè el professorat puga desenvolupar la seua tasca en aquest àmbit.
ATENCIÓ EDUCATIVA: disseny, execució i avaluació de l’eficàcia de tots els programes que siguen necessaris per a compensar les deficiències de l’alumnat. Reduir les taxes d’abandonament i de fracàs escolar.
PARTICIPACIÓ DEMOCRÀTICA: Millorar la participació i la capacitat de decisió de tots els àmbits de participació de la comunitat educativa: consells escolars, consells socials, etc.
BEQUES DE TRANSPORT I MENJADOR ESCOLAR: Ampliar el seu abast i quantia per a l’alumnat d’educació infantil fins a batxillerat i formació professional i avançar cap a la gratuïtat en tot el procés escolar.
MATERIALS CURRICULARS: gratuïtat total en l’ensenyament obligatori.
CONCERTS EDUCATIUS: Eliminació de concerts a centres que segreguen per raons de sexe o socioeconòmiques i a les etapes no obligatòries (Formació Professional i Batxillerat). No a la cessió de terrenys públics als centres privats (CIS). Regulació normativa que impedisca segregació de l’alumnat a través de finançaments addicionals. Priorització en el manteniment d’unitats en la xarxa pública.
PRESSUPOSTOS: Transparència i rendiment de comptes de la gestió dels diners públics. Necessitat de blindar els pilars fonamentals com són la sanitat i educació que garanteixen l’estat del benestar. Millorar el finançament de la Conselleria d’Educació, millorar les partides econòmiques de les despeses reals de funcionament dels centres educatius.
LLEI EDUCATIVA: reduir al mínim possible l’aplicació de la LOMCE, fins a la seua derogació. Consens d’una nova llei amb la comunitat educativa. Necessitat d’un pacte educatiu entre les forces polítiques i socials no condicionat a la conjuntura política del moment.
RELIGIÓ: escola laica.
NOVES TECNOLOGIES: establir un Pla d’Adequació Tecnològica de centres docents, per a introduir, renovar i adequar les infraestructures i equips dels nostres centres a les TIC de la nova era digital. Educar l’alumnat en l’àmbit de les TIC amb coneixença i ús adequat.
La Veu Pais Valencià

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s