La Plataforma per l’Educació Pública comença el curs demanant la derogació de la LOMCE


Aprofitant l’acte del començament del curs escolar, des de FAPA-València i en nom de la Plataforma per l’Educació Pública, a través d’un manifest han anunciat que “portarem a terme una sèrie d’activitats coordinades des de la Plataforma amb la intenció de manifestar el rebuig a la LOMCE i exigir al pròxim govern una veritable llei de qualitat educativa”.

A les portes del CEIP Santo Ángel de la Guarda de la ciutat de València, aprofitant l’inici de curs, FAPA-València, i en nom de la Plataforma per l’Educació Pública, han fet públic el manifest on recullen bona part de la feina feta fins ara, alhora que han mostrat una sèrie de demandes que defineixen el “model d’escola que volen i que necessita el País Valencià”.

No obstant açò, el manifest comença recordant que “no podem permetre més agressions a l’educació. Des de fa anys estem treballant per una educació pública, laica, inclusiva, democràtica, participativa i en valencià. Ens hem oposat amb fermesa a les polítiques educatives dels governs valencià i espanyol d’aquests darrers anys”.

La Plataforma “valora positivament les mesures anunciades pel nou govern ja que suposen donar passes importants pel canvi educatiu que tant s’ha estat demandant”. Ara bé, “volem posar l’accent en la necessitat de derogar la impopular i antidemocràtica LOMCE, cosa que s’ha de fer des del govern estatal”. Aprofitant aquest acte, anuncien que “portarem a terme una sèrie d’activitats coordinades des de la Plataforma amb la intenció de manifestar el rebuig a la LOMCE i exigir al pròxim govern una veritable llei de qualitat educativa”.

Segons consta en el manifest, el model d’escola que es desitja i que “li cal al País Valencià”, passa per “una xarxa pública d’oferta obligatòria de 0-3 anys, centres educatius públics amb unes infraestructures en bones condicions, recuperar i millorar les condicions laborals del professorat i un nou acord de professorat interí, més i millors plantilles de professorat en totes les etapes educatives, una matriculació equilibrada de l’alumnat amb necessitats educatives especials en tots els centres sostinguts amb fons públics, derogar el districte únic i recuperar la zonificació anterior, reducció de les ràtios d’alumnat, un model plurilingüe real i efectiu que permeta que l’alumnat domine les llengües oficials i siga capaç de comunicar-se en una llengua estrangera on el valencià siga l’eix central d’aquest model plurilingüe, recuperar la capacitat de decisió i participació de la comunitat educativa en els centres, ampliar beques de transport i menjador des d’Infantil a Batxillerat, gratuïtat de tots els materials curriculars, l’eliminació dels concerts a centres que segreguen per raons de sexe o socioeconòmiques i a les etapes no obligatòries (Formació Professional i Batxillerat), prioritzar el manteniment d’unitats en la xarxa pública, millors pressupostos i transparents basats en els pilars fonamentals com la Sanitat i l’Educació que garantisquen l’estat del benestar, derogar la LOMCE i un pacte educatiu entre les forces polítiques i socials no condicionat a la conjuntura política del moment i una escola laica”.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s