Miquel Soler ‘no descarta regularitzar’ els deures en educació davant la petició de FAPA


Les AMPA han demanat al secretari autonòmic d’Educació, Miquel Soler, que es complisca la normativa sobre els banc de llibres, reduir les hores de religió o que s’agilitze l’accés i ús a infraestructures que substitueixen barracons.

                                          RedactaVeu / València

FAPA-València, a través del seu president Màrius Fullana, la secretària general de FAPA, Ester Concepción, i d’Eulalia Villanueva, membre de l’Executiva, han mantingut una reunió amb el secretari autonòmic d’Educació, Miquel Soler, on han traslladat diverses situacions que afecten les famílies. A través d’un comunicat han fet públiques les diverses demandes i crítiques al secretari autonòmic qui s’ha compromès a resoldre-les, alhora que ha explicat la situació en què es troben algunes de les demandes.

En primer lloc, FAPA-València “ha criticat el retard en la normativa i la implantació problemàtica, pel fet que hi ha centres públics que han manifestat la seua intenció de no crear bancs de llibres, malgrat l’obligació legal que hi ha”, com així ha confirmat Fullana a aquest diari, a més han recordat que “hi ha centres on s’està donant una informació errònia a les famílies, com que no es costejaran els manuals nous per la implantació de la LOMCE en segon i quart d’ESO”, però, es mostren també “preocupats perquè els centres no reben els diners a temps per a comprar els nous llibres, ja que ni tan sols han cobrat el pressupost per al funcionament ordinari des de gener. Igualment, s’ha assenyalat que en molts centres estan portant els bancs com a comunitat educativa, amb la participació de les famílies en la forma d’organització”.

El secretari autonòmic ha assegurat que la partida “estarà a temps” i ha remarcat que “cal complir la norma”, referint-se als centres públics que no han volgut fer el banc de llibres, encara que en els concertats “no és preceptiu perquè la Confederació Catòlica de Pares d’Alumnes (CONCAPA) ha recorregut l’Ordre davant del Consell Jurídic Consultiu per a eludir-ne l’obligatorietat”. No obstant això, ha aclarit que les famílies dels concertats participants “han de retornar els llibres, encara que no es posen en marxa bancs, i que eixos llibres passaran a la xarxa pública, en referència a les indicacions d’alguns centres als pares que no cal portar els materials”.

 Infraestructures en retard

Per altra banda, FAPA s’ha queixat “del retard que portem alguns centres”, per “aspectes burocràtics que han retardat les obres”, ha esgrimit Soler. En aquest sentit, ha anunciat la constitució d’una Subdirecció General d’Infraestructures i d’un Servei de Contractació específic, així com la dotació de personal per a aquesta feina, per a agilitzar els treballs.

Fullana ha demanat “per què no s’han ocupat ja instal·lacions acabades com els centres del Perelló i Paiporta, que substitueixen barracons” a la qual cosa, Soler ha explicat que ha sigut “un problema relacionat amb la Intervenció per un increment pressupostari que ja està resolt”, encara que segons FAPA “esperen informació sobre els 400 centres afectats per obres menors”. També s’han referit a la “necessitat d’actuar en els centres amb fibrociment i de comptar amb informació de les obres previstes, la majoria de les quals estan, segons el secretari, en el tercer llistat”.

Beques, deures i contractació de professorat

Per altra banda, FAPA ha criticat el “retard en la convocatòria de beques de menjador”, i ha sol·licitat que “es continuen pujant les beques de menjador perquè arriben a més famílies, ja que actualment el llindar de renda és molt baix”.

La Federació és “favorable a l’eliminació dels deures” i ha mostrat a l’administració la seua preocupació per “l’excés de tasques en molts centres i la desigualtat que suposa endur-se treball a casa, perquè no totes les famílies poden donar suport a aquesta tasca dels seus fills, per qüestions laborals, econòmiques o del seu nivell formatiu”. Soler, que s’ha mostrat “d’acord”, ha assenyalat que “és preferible conscienciar a normativitzar”, i “no ha descartat alguna mena de regulació” i “ha demanat als representants del pares i mares el seu suport per a fer campanyes”, a la qual cosa FAPA s’ha oferit a organitzar, entre altres accions, una jornada temàtica sobre els deures i ha demanat a la Conselleria que també done recomanacions i informació als centres sobre la conveniència d’evitar tasques per a casa”.

En un altre sentit s’ha demanat la contractació de més personal per a atendre convenientment l’Educació Especial, ja que segons confirmen des de FAPA a La Veu “hem sabut d’alguns casos en què els xiquets han quedat apartats fins que els seus familiars han pogut anar a canviar els xiquets”, un fet que han qualificat de “maltractament” perquè els alumnes de segon cicle d’infantil “que encara no controlen esfínters, es queden sense canviar fins que arriba un familiar perquè algunes mestres es neguen a fer-ho per no formar part de les seues funcions”. Per això, FAPA “ha urgit a la contractació d’educadors d’Infantil, que sí que estan en primer cicle, i que a més fan una tasca integral d’atenció educativa molt important”, ja que fan “un reforç molt necessari” i que “puguen atendre els xiquets de 3 anys que es vegen en aquesta situació”, han explicat.Alumnes amb necessitats o malalties cròniques

“Una altra necessitat urgent és el compliment de la Llei valenciana de Salut que estableix que els centres de salut han de enviar personal d’infermeria als centres (com si fóra una atenció domiciliària) per a atendre els alumnes amb necessitats cròniques o malalties que precisen l’assistència per a normalitzar la seua escolarització i no eixir dels centres ni que les famílies hagen d’anar a l’escola”, han exposat, ja que “no es tracta en tots el casos de contractar personal sanitari sinó que els centres de salut complisquen la normativa i s’organitzen les àrees d’atenció”. Davant això, Miquel Soler “s’ha compromès a enviar instruccions a escoles i als centres de salut en col·laboració amb la Conselleria de Sanitat”.

Religió i subvencions a les AMPA

FAPA “és contrària a impartir religió en les aules públiques” i per això, ha demanat que “almenys es baixen les hores lectives d’aquesta assignatura”. Soler “ha parlat d’una nova regulació del currículum de les etapes per a abordar la qüestió dins del marc de la LOMCE”, afegeixen des de FAPA.

Per últim, han traslladat que “el gran retard del pagament de la subvenció a les AMPA, Federacions i Confederacions dificulta i posa en risc el seu treball greument, així com el fet que la convocatòria d’ajudes d’enguany encara no ha eixit, la qual cosa obliga a treballar sense saber si el que s’està fent en matèries com ara formació serà subvencionat”.

http://www.laveupv.com/noticia/20852/%20miquel-soler-no-descarta-regularitzar-els-deures-en-educacio-davant-la-peticio-de-fapaP

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s