La Plataforma per l’Ensenyament Públic pide “participar más” en la política educativa y cree que “se ha corrido un poco” Concentración de Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic ante Conselleria


Reclamen un signar un acord de legislatura que determine objectius, terminis concrets i pressupost

VALÈNCIA, 6 (EUROPA PRESS)

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic ha valorat este dimarts les “millores” amb les quals arranca este curs 2016/2017 en les aules valencianes del sistema públic tot i que ha advertit que “cal fer més” i en este sentit ha exigit “més participació” de la comunitat educativa i “des del principi” a tots aquells canvis i nova normativa que desenvolupe la Conselleria. Segons la seua opinió, “s’ha volgut fer molt, cosa que està bé, però s’ha corregut un poc”.

Així ho ha manifestat el portaveu de la Plataforma, Marius Fullana, després de la concentració que han realitzat davant de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, on han estat rebuts pel secretari autonòmic d’Educació, Miquel Soler, a qui li han lliurat un document amb les seues propostes, entre les quals subratllen la derogació de la LOMQE.

20160906173411.jpg

Així ho ha manifestat el portaveu de la Plataforma, Marius Fullana, després de la concentració que han realitzat davant de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, on han estat rebuts pel secretari autonòmic d’Educació, Miquel Soler, a qui li han lliurat un document amb les seues propostes, entre les quals subratllen la derogació de la LOMQE.

La Plataforma assenyala la necessitat de dissenyar un nou model educatiu i signar un acord de legislatura que es marque objectius concrets, pressupost i terminis per al desenvolupament d’iniciatives, en lloc d’anar any a any.

La seua intenció, ha assenyalat Fullana, és “la millora del sistema públic que ha estat malaguanyat durant molts anys amb una polítiques reaccionàries i neoliberals”. Per això, exigix derogar la LOMQE, “una llei mercantilista que no mira per a res els interessos dels fills de la classe treballadora i que desenvolupa les revàlides”, a les quals s’oposa la Plataforma.

Fullana ha instat a la Conselleria de Vicent Marzà que “compte més amb la comunitat educativa”. En este sentit, ha exposat en un document una sèrie de consideracions entre les quals figuren que s’adopten les mesures necessàries perquè quan s’acabe l’ensenyança obligatòria, l’alumnat tinga “coneixement real” de les dues llengües oficials, i per a comunicar-se en una llengua estrangera.

Alhora, reclama que “es garantisca l’ensenyament públic per a xiquets de 0 a 3 anys”; un mapa i planificació d’infraestructures educatives, actualment “molt malaguanyades amb les retallades que han deixat de banda sobre tot el sistema públic” durant els últims anys. “Ara hi ha un canvi per a intentar redreçar això– ha admès Fullana– però reclamem molt més, que s’invertisca molt més”.

“BOICOT”

Tot i que saben que “hi ha pocs recursos” i del “boicot” que segons ha lamentat patix la Comunitat Valenciana, “volem que es milloren les infraestructures i es facen nous centres”, ha insistit. En este punt ha demanat saber “on se’n va a intervindre”. Es van fer dos mapes al principi, ha recordat però demanen el tercer, doncs “encara no sabem el que se’n va a fer en molts centres”, ha assenyalat.

En el text lliurat a la Conselleria, la Plataforma demanda també que les noves tecnologies arriben als centres; recuperar els drets laborals del professorat i que es millore l’accés als llocs de treball; un acord en la qualitat de l’atenció educativa en tot el sistema públic i un altre en el finançament per a garantir el dret a l’educació; una millora en les beques de menjador i de transport; i eliminar el concert en les etapes no obligatòries per a “donar suport a la pública davant dels privilegis que ha tingut la concertació”, ha argumentat Fullana.

De la mateixa manera diu “no al model 3+2”, demana la reducció de taxes i la liquidació del deute històric amb les universitats.

En definitiva, ha conclòs, “demanem un sistema públic de qualitat, laic, amb garanties, coeducatiu, i per això pensem que una de les mesures fonamentals és la derogació de la LOMQE i pensar en un nou pla educatiu independent de la conjuntura política del moment i dels partits polítics, on la comunitat educativa realment decidisca”.

La Plataforma considera que la Conselleria de Marzà ha donat “passos” en este sentit però insta “anar més enllà” en la millora del sistema públic. “Ens hem d’esforçar més”, ha animat. “Nosaltres sempre estarem al costat de totes les coses que es facen bé però pensem que s’ha de fer més”, ha afegit.

Així, ha reconegut un “canvi de mentalitat” en la nova Conselleria però demanen “intervindre més” i participar de tots els decrets i canvis que s’estiguen legislant.

MOBILITZACIONS CONTRA LES ‘REVÀLIDES’

Pel que fa a la posició de la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic davant de les ‘revàlides’ previstes en la LOMQE, Fullana ha avançat que preveuen manifestar-se en contra una mesura que consideren que “discrimina de manera descarada”. Per això estan en converses amb la plataforma d’àmbit estatal però les primeres mobilitzacions podrien ser en octubre i no es descarta una vaga convocada per alumnat, professorat i Ampas.

http://www.vilaweb.cat/noticies/la-plataforma-per-lensenyament-public-demana-participar-mes-en-la-politica-educativa-i-creu-que-sha-corregut-un-poc/

En castellà

http://www.europapress.es/comunitat-valenciana/noticia-plataforma-per-lensenyament-public-pide-participar-mas-politica-educativa-cree-corrido-poco-20160906144849.html

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s