L’informe de la Unesco: Repensar l’educació. Vers un bé comú mundial?


Quina educació necessitem per al segle XXI? Quin és el propòsit de l’educació en el context actual de transformació social? Com s’hauria d’organitzar l’aprenentatge? Aquestes són les preguntes que han inspirat les idees que es presenten en aquesta publicació.

Introducció

1.  El desenvolupament sostenible: una preocupació essencial

Reptes i tensions

Nous horitzons de coneixement

Estudiar alternatives

2. Reafirmar una visió humanista

Un enfocament humanista de l’educació

Assegurar una educació més inclusiva

La transformació de l’escenari educatiu

El paper dels educadors en la societat del coneixement

3.  La formulació de polítiques de l’educació en un món complex

El desfasament cada vegada més gran entre l’educació i l’ocupació

Reconeixement i validació de l’aprenentatge en un món mòbil

Replantejar l’educació per a la ciutadania en un món divers i interconnectat

La governança mundial de l’educació i la formulació de polítiques nacionals

4. L’educació és un bé comú?

El principi de l’educació com a bé públic sota pressió

L’educació i el coneixement com a béns comuns mundials

Consideracions sobre el rumb futur

Publicació de 2015

http://www.unescocat.org/fitxer/3683/Repensar

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s