Els xiquets d’educació especial del CEIP J. Balmes


Guillermo Quintás

Cal guardar silenci quan es té l’oportunitat de fer saber a uns altres la situació per la qual passen persones que han de ser ateses; pot considerar-se que este tipus de coses passen i consolar-se amb tan dèbil i parca justificació. Però eixe silenci està carregat de contingut: és pura connivència amb el mal fer, l’arbitrarietat o la corrupció. Esta és la situació en la qual em trobe, doncs acabe de firmar un document dirigit al Síndic de Greuges en el qual es manifesta una queixa que és especialment punyent. El text de la queixa diu el següent: «Els xiquets amb necessitats educatives del CEIP Jaume Balmes de València han estat dos mesos en escolarització ordinària i quatre en l’aula CyL, sense educador, amb la gravetat que molts d’ells no han pogut assistir amb normalitat a les seues classes de referència, en perjuí de la seua inclusió, no s’han portat els Programes d’Autonomia i han perdut oportunitats d’aprenentatge». El que es denuncia no precisa comentaris i solament vol ser una aportació limitada.

La queixa al Síndic es dirigix després d’haver urgit l’arribada dels educadors davant les institucions més variopintas i, per descomptat, davant la Inspecció Educativa i el director general de Política educativa, Jaime Fullana. La petició al Síndic també sol·licita alguna cosa elemental: modificació dels processos perquè en set dies siga adjudicat educador, que els professors remesos al centre tinguen «formació adequada per a tractar amb xiquets de necessitats educatives especials, dotar al centre públic de ferramentes necessàries per a una verdadera educació inclusiva i de qualitat i dotar de continuïtat l’activitat dels professionals per a facilitar l’entorn estructurat que precisen». Valore el lector el que demanen estos pares d’un centre públic d’educació situat a València i quasi centenari.

La demanda és tan sagnant que desqualifica a l’administració que ha d’atendre este col·lectiu. La demanda és tan senzilla que solament demana que en set dies s’adjudique el professor especialista. Açò em recorda que fa molts anys i dirigint l’IB d’Alaquás ja vaig pactar amb el company Paniagua que els professors substituts accediren a la suplència set dies abans de produir-se la baixa del professor titular perquè el nou professor poguera conéixer i valorar amb proximitat el mitjà escolar en el qual anava a treballar; una simple cridada activava un procés que en ulteriors dies complia amb tota les formalitats.

No eixirà en el telenotícies, però seria raonable que esta falta d’atenció («dos mesos en escolarització ordinària») dels xiquets que precisen educació especial servira, almenys, de motiu d’escàndol per a l’administració educativa. Ningú és responsable d’esta deficiència? Espere que la nova televisió autonòmica s’ocupe del tema i trasllade el malestar d’estos pares.

http://val.levante-emv.com/opinion/2018/05/09/ninos-educacion-especial-ceip-j/1715128.html

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.